Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

Το οτομοτρίς στα Τρίκαλα


Με αφορμή μια σπάνια φωτογραφία του 1968 που δείχνει την επιβίβαση ταξιδιωτών σε αυτοκινητάμαξα (οτομοτρίς), στον σιδηροδρομικό σταθμό των Τρικάλων, από το αρχείο του Νίκου Μουτσικόπουλο, αλλά και άλλων σχετικών φωτογραφιών, αξίζει να αναφερθούμε και να θυμηθούμε αυτό το μεταφορικό μέσο. 
Σίγουρα οι παλαιότεροι θα θυμούνται αυτήν την αυτοκινητάμαξα ή οτομοτρίς και πολλοί θα έχουν ταξιδέψει με αυτή.
Ήταν ένα σιδηροδρομικό όχημα, τρένο από τα πρώτα πολυτελή στην Ελλάδα. Εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα και φυσικά με πολλές στάσεις στα ενδιάμεσα χωριά και με την ανταπόκριση στον Παλαιοφάρσαλο. 


Η αυτοκινητάμαξα διαφοροποιείται από την κλασική αμαξοστοιχία στο γεγονός ότι διαθέτει μηχανή μαζί με τα βαγόνια των επιβατών και στην αρχή και στο τέλος της (για αντίθετη πορεία), ενώ η αμαξοστοιχία έχει μια μηχανή έλξης, και ακολουθούν τα υπόλοιπα βαγόνια.


Ένα πολύ εξελιγμένο όχημα για την εποχή του, πάνω στης Ελληνικές γραμμές του ΟΣΕ. Είχε ενσωματωμένη την μηχανή και τις θέσεις ενώ  είχε στο κέντρο ένα μπαρ. Μερικά μοντέλα δε, είχαν και δεύτερο βαγόνι. 


Γνωστοί τύποι αυτοκινηταμαξών που χρησιμοποιήθηκαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι οι: ΜΑΝ DMU, ΜΑΝ 2000 DMU, AEG, DMU, Stadler GTW DMU κ.α.


επικοινωνιστε μαζι μας