Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

Στο πλευρό των κατοίκων Βαλτινού τάσσεται ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Μιχαλάκης για την μη αδειοδότηση της ρυπογόνου επένδυσης «Μονάδα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας με βιοέλαια - βιορευστά»



Τα ενστικτώδη αντανακλαστικά της αυτοσυντήρησης επιβάλλουν την ανάγκη της ενεργοποίησης των πολιτών ώστε να ασκηθεί πίεση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στην κρατική εξουσία για να προχωρήσουν σε μέτρα κατά της ρύπανσης του περιβάλλοντος από επιχειρήσεις. Να αναγκαστεί η κρατική εξουσία να αναχαιτίσει με θεσμικά μέτρα την περιβαλλοντολογική καταστροφή.
Αυτά τονίστηκαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 24 -10-2016, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Χρήστου Μιχαλάκη, όπου συμμετείχαν, η Αντιδήμαρχος Τρικκαίων κα. Ελένη Πούλιου, ο Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Βαλτινού κ. Δημήτριος Σταμούλης, ο πρώην Δήμαρχος Καλλιδένδρου κ. Δημήτρης Τσιγάρας και ο πρώην Πρόεδρος Δ.Σ. Δήμου Καλλιδένδρου κ. Αθανάσιος Ζαμπακάς.
Στη σύσκεψη συζητήθηκε το θέμα της δημιουργίας Μονάδας Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο Βαλτινό, όπου τέθηκε υπόψη στον κ. αντιπεριφερειάρχη, η αρνητική απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου Βαλτινού και το ψήφισμα της Λαϊκής Συνέλευσης των κατοίκων Βαλτινού, ώστε να μην επιτρέψουν την δημιουργία αυτής της επένδυσης στον τόπο τους.
Κατά τη συγκρότηση ορθολογικών επιχειρημάτων εκφράστηκαν οι λόγοι που δεν πρέπει να γίνει σε καμία περίπτωση αυτή η ρυπογόνος επένδυση.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μιχαλάκης τάχθηκε και αυτός κατά της δημιουργίας αυτής της επένδυσης και τόνισε ότι κατανοεί και στηρίζει την άποψη των κατοίκων του Βαλτινού. Τόνισε δε ότι δεν έχει να ωφεληθεί τίποτα η περιοχή από αυτή την επένδυση καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες πρώτες ύλες (βιοέλαια) στην περιοχή, ούτε δημιουργούνται θέσεις εργασίας, άρα δεν υπάρχει λόγος να επιβαρυνθεί με μόλυνση το περιβάλλον από μια τέτοια επένδυση.
Τάχθηκε στο πλευρό των κατοίκων Βαλτινού και θεωρεί ότι και το Περιφερειακό Συμβούλιο θα καταψηφίσει την αδειοδότηση αυτή, αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να συζητήσει το θέμα και με τον περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστό. Ζήτησε μάλιστα από την Αντιδήμαρχο κ. Ελένη Πούλιου να κοινοποιηθούν οι αντιδράσεις των κατοίκων στις υπηρεσίες καθώς και στα θεσμικά όργανα.
Αναμένονται τώρα οι αποφάσεις των οργάνων: του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, της Περιφερειακής Επιτροπής, του Περιφερειακού Συμβουλίου  και στη συνέχεια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. 

Μάνος Χατζιδάκις - Νίκος Γκάτσος. 50 χρόνια μαζί


Όταν η μουσική ιδιοφυΐα του Μάνου Χατζιδάκι συνάντησε τον τέλειο ποιητικό λόγο του Νίκου Γκάτσου. Η γνωριμία και η συνεργασία τους που χρονολογείται, από τα μέσα της δεκαετίας του '40, έμελλε να αποτελέσει σταθμό στην ιστορία της Ελληνικής μουσικής, ολοκληρώνοντας από κοινού κύκλους τραγουδιών μοναδικής αξίας, ποιότητας και αισθητικής.
Για 50 σχεδόν χρόνια στενοί φίλοι, συνομιλητές, συνεργάτες. Από την γνωριμία τους το 1942 στο πατάρι του Λουμίδη όπου στην ήδη υπάρχουσα παρέα των ποιητών Βαλαωρίτη, Εγγονόπουλου, Εμπειρίκου, Ελύτη και Γκάτσου προστίθεται ο νεαρός Χατζιδάκις, την Αμοργό που εξέδωσε ο ποιητής το 1943 (Εκδόσεις Αετός), την πρώτη συνεργασία τους με το Ματωμένο γάμο του Λόρκα σε μετάφραση του Γκάτσου και το θρυλικό «Χάρτινο το Φεγγαράκι» που πρωτοερμήνευσε η Μελίνα Μερκούρη στη θεατρική παράσταση του θεάτρου Τέχνης του Κάρολου Κουν, «Λεωφορείο ο Πόθος» το 1948 ως το Θάνατο του Νίκου Γκάτσου το 1992 και τους Αντικατροπτισμούς που κυκλοφόρησαν μετά το θάνατό του το 1993. 
Όταν γνωρίστηκαν ο Χατζιδάκις ήταν στα 17 και ο Γκάτσος στα 28 και όπως έλεγε ο πρώτος: «Ο Γκατσος επηρέασε εμένα και όχι εγώ τον Γκάτσο»
Σε μια συνομιλία με τον Αντώνη Φωστιέρη και τον Θανάση Νιάρχο στο περιοδικό «Η ΛΕΞΗ» (τεύχος 52 Φλεβάρης 1986) ο Χατζιδάκις μιλάει για τη φιλία του με τον Νίκο Γκάτσο:
«Ο Γκάτσος επηρέασε εμένα, όχι εγώ τον Γκάτσο. Εγώ ήμουν
ο μαθητής. Είχα την τύχη να εισπράξω πολύτιμα μαθήματα, ιδίως σε μια περίοδο, μετά την απελευθέρωση, που οι συνομήλικοί του φίλοι έφυγαν στην Ευρώπη, και οι δικοί μου πάλι το ίδιο, και μείναμε οι δυο μας στο πατάρι του “Λουμίδη” ή του “Πικαντίλλυ” να μιλάμε. Ο Γκάτσος μπορεί να δέχτηκε πληροφορίες από μένα, αλλά όχι επιρροή. Και να σας πω μεταξύ των σπουδαίων μαθημάτων ένα παράδειγμα: όταν σε ηλικία εικοσιπέντε ετών έγραψα για την Μαρίκα Κοτοπούλη μουσική για την “Ορέστεια”, είχα κάνει και δυο θαυμάσια μέρη για τις “Χοηφόρες”, λόγω των οποίων απολάμβανα μεγάλο θρίαμβο εις τον κύκλο των ειδικών. Είχε επισημανθεί η σημασία τους, η δε Μαρίκα με λάτρευε εν ονόματι των δύο αυτών μεγάλων στιγμών. Όταν λοιπόν ήρθε και τ’ άκουσε ο Γκάτσος, γύρισε και μου έκανε ένα αυστηρότατο μάθημα: ότι αυτά είναι θαυμάσια, αλλά για τον Ευριπίδη κι όχι για τον Αισχύλο. 

επικοινωνιστε μαζι μας